Quick Scan ‘Hoe zichtbaar ben je echt?’

1. Ik wil niet overkomen als iemand die de hele tijd staat op te scheppen of over zichzelf staat te praten, daarom post ik niet vaak op de socials.

 
 

2. Ik wil niet de hele tijd met mijn gezicht op het internet, ik vind mezelf niet super fotogeniek.

 
 

3. Voordat ik iets online zet, moet alles perfect zijn.

 
 

4. Ik schrijf moeiteloos boeiende content.

 
 

5. Als ik een post wil schrijven denk ik dikwijls ‘Wie zit er nou op mij te wachten?’.

 
 

6. Omdat ik mezelf steeds met anderen te vergelijk, blokkeer ik om zichtbaar te zijn.

 
 

7. Ik krijg zo weinig views, likes en comments op mijn post, dat ik hier eigenlijk geen tijd en energie meer in wil steken.

 
 

8. Ik hecht veel waarde aan mijn privacy, ik wil niet alles online delen.

 
 

9. Als ik een nieuwe review krijg, zet ik hem ook op mijn website.

 
 

10. Ik heb al heel veel klanten geholpen, en zij zijn hartstikke enthousiast, maar daar deel ik (te) weinig over.

 
 

11. Om mijn vindbaarheid te vergroten, schrijf ik regelmatig blogs.

 
 

12. Als ik de techniek van een marketingtool niet begrijp, laat ik het links liggen.

 
 

13. Er zijn zoveel marketingtools dat het me overweldigt wat er allemaal mogelijk is. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

 
 

14. Ik baal ervan als iemand naar mijn website vraagt. Want die heb ik niet of is enorm verouderd. Daar kan ik niet mee aankomen.

 
 

15. Ik heb wel eens van branding gehoord, maar weet eigenlijk niet goed wat het is. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik mijn merk moet positioneren en opbouwen.

 
 

16. Investeren in mijn marketing vind ik onzin.

 
 

17. Ik ben super druk met mijn klanten, ik heb helemaal geen tijd om met marketing bezig te zijn.

 
 

18. Als ik word uitgenodigd voor een congres, netwerkevenement of zakelijke bijeenkomst zeg ik vaker nee dan ja.

 
 

19. Ik vind het leuk om mijn kennis te delen via webinars en om zo in contact te komen met potentiële klanten.

 
 
 

20. Ik ben bij verschillende communities, netwerken en of relevante brancheverenigingen aangesloten.

 
 

21. Offline zichtbaar zijn kost me geen enkele moeite, daarom ben ik er oké mee dat ik online niet zo actief ben.

 
 

22. Ik zou wel graag een live workshop geven, maar vind het spannend om voor een groep te staan.

 
 

23. Op een bijeenkomst, evenement, training of ander soort live dag waar ik nieuwe mensen ontmoet, probeer ik altijd een praatje te maken en thuis te komen met nieuwe namen, visitekaartjes of connecties op de socials.

 
 

24. Ik doe niet aan weggevers, straks koopt niemand mijn betaalde aanbod meer.

 
 

25. Ik stuur regelmatig mailings naar mijn namenlijst.

 
 

26. Ik wil mijn mailinglist vaker mailen, maar dan ben ik bang dat ze zich uitschrijven omdat ik te veel mails stuur.

 
 

27. Ik heb geen tijd voor offline marketing, ik denk ook dat het me niet veel oplevert.

 
 

28. Ik denk dat marketing niet goed bij mij past, want ik ben niet zo creatief.

 
 

29. Ik ben goed in wat ik doe, maar ik kan je niet zeggen waarin ik me onderscheid van mijn concurrent.

 
 

30. Ik wil wel aan marketing doen, maar ik zou niet weten hoe.

 
 

Vraag 1 van 30

Copyright © Paula Terpstra