Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn: een greep uit wat social media platforms. En elk platform heeft voor jou als ondernemer een eigen functie. Ik vertel je hier in vogelvlucht meer over een zakelijk Instagram account, omdat ik hier zelf heel graag mee werk en omdat je met dit platform voor meer traffic, ofwel meer bezoekers, naar jouw eigen website kunt zorgen. Als webdesigner wil ik je dit graag meegeven.
Waarom Instagram?
Laten we bij het begin beginnen, want waarom zou je een Instagram account aanmaken voor je werk als ondernemer? Het antwoord is kort: voor zichtbaarheid en interactie. Social media is een heel laagdrempelige manier om met (potentiële) opdrachtgevers en mede-ondernemers in aanraking te komen en met ze van gedachten te wisselen. Je laat gemakkelijk je werk zien én de ondernemer daarachter, ja jij dus! Daarnaast kun je zelf ook anderen volgen. Je vindt ze (en zij vinden jou) onder andere door het gebruik van de juiste hashtags.
Wat kan Instagram voor jouw bedrijf doen?
Insta geeft je de mogelijkheid je werk, reviews of resultaten te laten zien in foto’s en video’s. Een soort digitaal portfolio dus. Deze deel je in je Instagram-feed, die altijd zichtbaar blijft voor je volgers. Daarnaast kun heel actueel en zelfs live met je volgers communiceren door middel van Instagram Stories: een manier om verhalend foto’s en video’s te delen, content die vanzelf na 24 uur verdwijnt. Je volgers krijgen zo een kijkje in jouw (werkzame) leven. Naast jouw business updates kun je af en toe ook een persoonlijk verhaal delen. Dat maakt je manier van werken heel persoonlijk. Je volgers leren je beter kennen en van hieruit kan een connectie en mogelijk een samenwerking ontstaan.
Dus sta je op een leuke beurs en wil je daar wat over vertellen, ben je bezig met een toffe fotoshoot of sta je op het punt je nieuwe website te lanceren: SHOW IT!
Zakelijk Instagram account aanmaken
Misschien heb je al een privé Instagram account? Het loont de moeite om toch ook een zakelijk account aan te maken, of je account om te zetten naar een zakelijk Instagram account. Waarom? Met een zakelijk account kun je interessante dingen doen, zoals de statistieken bekijken van je posts (aantal interacties, aantal websitebezoeken etc.) en zo bekijken welke content er goed werkt en welke niet. Of op welk tijdstip jouw content het beste wordt bekeken. Ook kun je berichten promoten en zakelijk adverteren. Alles om jouw bedrijf te laten groeien!
Enthousiast geworden? Mooi, dan laat ik je via deze blog zien hoe je een eigen zakelijke Instagram account kunt aanmaken!
Ik geloof in The Power To Connect. So let’s connect on the Gram. Klik hier om naar mijn Instagram account te gaan. Leuk om je daar te ontmoeten.