Als ik iets zie wat vaak onderschat wordt op websites dan is het wel de betaalpagina. En dat terwijl de betaalpagina een cruciale rol speelt in jouw bestelproces. Als je denkt dat de deal binnen is omdat je prospect op de betaalpagina staat, dan kun je je hier serieus in vergissen. Want ook nadat iemand op de koopknop gedrukt heeft, kun je de deal alsnog mislopen. Het is dan ook belangrijk om je betaalpagina slim en aantrekkelijk op te maken. Maar hoe doe je dat? En welk programma kan je het beste gebruiken om jouw online producten te verkopen? In deze blog vertel ik je over de slimme betaalpagina’s van Kennis.shop, dat speciaal gemaakt is voor het verkopen van kennis. Ook leg ik je uit waar een goede betaalpagina aan moet voldoen.
Bezoekers op je websites kunnen erg wispelturig zijn. Wegklikken is in een split second gebeurd. Wees je bewust van dit delicate moment. En haal alles uit de kast om het bestel- en betaalproces zo goed mogelijk in te richten.
Wat is een betaalpagina?
Het woord ‘betaalpagina’ kun je heel letterlijk zien, het is de pagina waar de betalingen worden gedaan. Ook wel een afrekenpagina genoemd. Op deze pagina wil je dat de bezoeker van jouw website overgaat tot aankoop. Het is een pagina die pas zichtbaar wordt zodra iemand op de koop- of bestelknop heeft gedrukt binnen jouw website.
Waarom heb je een betaalpagina nodig?
Een betaalpagina heb je nodig als je jouw kennis, diensten of digitale producten wilt verkopen. Denk aan online cursussen, trainingen, events, VIP-dagen, e-books, consulting, coaching, enzovoorts. Maar ook voor de verkoop van fysieke of offline producten zijn betaalpagina’s een handige optie. Denk bijvoorbeeld aan de verkoop van een natuurwandeling, live trainingsdag of carddeck. Ook hier kun je een betaalpagina achter zetten. Het grote voordeel is dat er direct afgerekend wordt. Je hoeft geen aparte factuur of een Tikkie te sturen en je hebt de garantie dat de betaling reeds gedaan is.
Zijn betaalpagina’s handig als je een webshop wilt starten?
Nee, dat is niet iets wat ik je direct zou aanbevelen. Wil je een webshop of webwinkel inrichten met een flink aantal items? Dan adviseer ik je gebruik te maken van webwinkelsoftware, bijvoorbeeld WooCommerce of van kant en klare online webshopbouwers. zoals Shopify of Mijnwebwinkel.
Heb je echter maar een paar fysieke producten die je online wilt verkopen? En vind je het te complex of kostbaar om hiervoor met webwinkelsoftware aan de slag te gaan? Dan kun je hier prima betaalpagina’s voor gebruiken. Zo kun je als kennisondernemer of dienstverlener ook makkelijk een aantal fysieke producten aanbieden.
Maar nogmaals, ik zou het niet aanraden als je veel fysieke producten wilt verkopen. Dat is heel bewerkelijk en je kunt met betaalpagina’s ook geen winkelmand vullen. Het is niet zoals op de website van Bol.com waarbij je iets in je winkelmand doet en dat je dan verder kunt winkelen. Het gaat bij betaalpagina’s uitsluitend om de verkoop van je hoofdproduct plus een eventueel extra product. Zo’n extra product noemen ze in marketingtermen ook wel een kassakoopje of een upsell.
Waarom moet een betaalpagina aantrekkelijk zijn?
De betaalpagina is de laatste halte die je bezoeker aflegt om over te gaan op aankoop. Daarom wil je de bezoeker het laatste zetje geven om jouw product of dienst aan te schaffen. Het zou zo jammer zijn als je je bezoeker helemaal naar de finish hebt weten te loodsen en dat ze uiteindelijk net voor de finish, lees net vóór de aankoop, wegklikken. Bijvoorbeeld omdat je betaalpagina niet slim in elkaar zit, amateuristisch oogt of niet goed werkt.
Haal meer uit je sale met een upsell
Een aantrekkelijke betaalpagina nodigt ook uit om een upsell te doen. Met andere woorden, je kunt naast je hoofdproduct ook een extra product aanbieden. Om de verkoop van het extra product, je upsell, te stimuleren kun je hier een speciale prijs van maken.
Voorbeelden van een upsell
Hoofdproduct: Online programma Afvallen na je 40ste
Upsell: 1:1 Coach call van €97 voor €67
Hoofdproduct: Tickets voor live event Bouw je Droombusiness
Upsell: Opnames van het ‘Wat is jouw missie’ event van €117 voor €27
Waar moet ik aan denken bij een goede betaalpagina?
Er zijn een paar dingen belangrijk.
- Je betaalpagina moet snel laden
Niemand houdt van een langzaam ladende pagina. Als bezoekers lang moeten wachten, klikken ze weg en daar is niemand mee geholpen. - Je betaalpagina moet makkelijk vindbaar zijn
Je wilt niet dat je bezoekers vaak moeten klikken of dat ze zich door een jungle aan pagina’s moeten worstelen om af te rekenen. - Je betaalpagina moet clean zijn
Blijf weg van toeters en bellen, afleiding en ruis. Het is belangrijk om deze pagina slim en overzichtelijk te houden. Niemand zit te wachten op nóg een complete salespage, in deze fase heb je je websitebezoeker juist warm gemaakt om de deal te closen. - Je betaalpagina moet stimuleren tot aankoop
Maak in één oogopslag all the good stuff duidelijk. Plaats een aantrekkelijke foto, maak een opsomming met de voordelen, neem eventuele bezwaren weg aan de hand van een FAQ rijtje en plaats overtuigende testimonials. - Je betaalpagina moet extra omzet mogelijk maken
Maak een combi deal mogelijk door naast je hoofdproduct ook een bijproduct ofwel extra product (upsell) aan te bieden. - Je betaalpagina moet makkelijk op te maken zijn
Tot slot is het natuurlijk belangrijk dat het voor jou makkelijk is om je betaalpagina’s op te maken. Denk aan het aanmaken van een nieuwe betaalpagina, en dat je makkelijk iets kan veranderen, toevoegen of verwijderen.
Wat is Kennis.shop?
Kennis.shop is een Nederlands betaalsysteem dat is ontwikkeld voor ondernemers die hun geld verdienen met kennis en expertise. Hierbij kan je denken aan een aanbod als cursussen, e-books en coaching. Het grote voordeel van werken met Kennis.shop is dat je binnen 10 minuten je betaalpagina klaar kan hebben. Technische kennis heb je niet echt nodig. Waar ik erg over te spreken ben is dat je je branding kan toevoegen, dat het geoptimaliseerd is voor elk apparaat en dat je ook handige kassakoopjes kan toevoegen om de verkoop van je online producten extra te stimuleren.
Wat is het verschil tussen Woocommerce en Kennis.shop?
In het verleden heb ik wel eens Woocommerce gebruikt, bijvoorbeeld bij het inrichten van een online sieradenwinkel voor mijn dochter, maar ik vind het vele malen fijner om met Kennis.shop te werken. Nu denk je misschien ‘Maar waarom en wat zijn de grootste verschillen tussen de twee?’. Ik leg het je uit.
Woocommerce vraagt om meer technische skills
Om met Woocommerce te kunnen werken heb je een plugin nodig in je WordPress omgeving. Hier komt echt wel wat techniek bij kijken. Het kost ook best wat tijd om uit te vogelen hoe Woocommerce werkt en hoe je dit op je website kunt inrichten. Bij Kennis.shop krijg je toegang tot een tutorial, een korte uitleg via video, waardoor je snel begrijpt hoe het werkt. Je hoeft niet op Youtube een filmpje uit te zoeken om te achterhalen hoe het werkt.
Als je eenmaal een betaalpagina hebt aangemaakt, hoef je alleen maar de link van je betaalpagina achter de bestelknop van je product of dienst op je bedrijfswebsite te zetten. Hierdoor kan je binnen 10 minuten een betaalpagina klaar hebben. Waarom iets moeilijk maken als het ook makkelijk kan?
Gebruiksvriendelijke betaalpagina
Zoals eerder in deze blog besproken wil je dat je betaalpagina gebruiksvriendelijk is. Bij Woocommerce moet de klant drie pagina’s af om af te rekenen. Dit is niet echt ideaal, bij Kennis.shop is dit niet het geval waardoor de kans kleiner is dat de klant weg klikt bij het afrekenen. Bij Kennis.shop is ook oog voor betaling in termijnen of abonnementen.
Nederlands betaalsysteem
Wat ik erg fijn vind aan Kennis.shop is dat het om een Nederlands betaalsysteem gaat. Als je klant bent, krijg je toegang tot een online community, waardoor je bij vragen heel makkelijk en snel terecht kunt. Je wordt snel geholpen door de initiatiefnemers van Kennis.shop of door een ander community lid. Ik heb hier zelf positieve ervaringen mee. Ook had ik een vraag die reeds in de community gesteld was, waardoor ik op het verstrekte antwoord al direct door kon.
Kan ik een webinar of live demonstratie van Kennis.shop volgen?
Ja, deze heb ik zelf ook gevolgd. In een demo van 30 minuten, gegeven door Parsifal Tritsch, kreeg ik een duidelijk beeld van de mogelijkheden. De demonstratie werd live gegeven, het ging niet om een opname, waardoor mijn vragen ook echt beantwoord werden tijdens het webinar.
De eerstvolgende webinars staan gepland op:
Dinsdag 29 augustus om 12.00 uur
Donderdag 31 augustus om 12.00 uur
Als je er niet live bij kunt zijn, kun je een checkbox aanvinken waardoor je de opname na afloop toegestuurd krijgt.
Klik hier om je toegangslink voor de demo op te vragen.
Waar kan ik een licentie voor Kennis.shop kopen?
Klik op deze link om de lifetime licentie van Kennis.shop aan te schaffen. Met de kortingscode EERSTE1000 krijg je 50% korting voor een lifetime licentie. Nu krijg je er ook nog gratis termijnbetalingen en abonnementen bij. Iedereen die later instapt moet hier extra voor betalen.
Wat kost Kennis.shop?
Het grote voordeel van Kennis.shop is dat je geen maandelijkse abonnementskosten betaalt. Je stapt éénmalig in voor een lifetime bedrag van €798, dit zijn je aanschafkosten. Daarnaast betaal je slechts 17 cent per transactie, in dit bedrag zit dan ook de hosting van je betaalpagina, de mails die je klanten via het programma ontvangen en de beveiliging. Mocht je niks verkopen dan betaal je dus ook niks. En je kunt onbeperkt verkopen, het is niet zo dat je abonnementskosten omhoog schieten zodra je sales omhoog gaat.
Je kunt Kennis.shop geheel vrijblijvend uitproberen. Als deze tool niet bij je past krijg je na 14 dagen je geld terug. Wil je meer over kennis.shop weten? Volg dan deze link.
50% korting op Kennis.shop
Tijdelijk kun je nog instappen met 50% op de aanschafkosten.
Je betaalt dan geen €798 voor lifetime gebruik, maar €399.
Klik op de link en maak gebruik van deze speciale Deal.
Veel plezier met je nieuwe betaalsysteem!
Als je via de link in dit artikel een aankoop doet, ontvang ik een voordeel van Kennis.shop. Ik geef je mijn eerlijke mening over deze dienstverlener. Ben je enthousiast over Kennis.shop en wil je het proberen? Dan hoop ik dat de blog je veel helderheid heeft gegeven en dat je mij dit voordeel gunt. Weet dat het jou niets extra kost ☺.