Een bezoek aan jouw homepage roept bij de bezoeker direct de vraag ‘Should I stay or should I go’ op. Je moet hem of haar dan ook direct weten te boeien. Als je een goede indruk maakt, is de kans groot dat hij of zij ook andere pagina’s binnen je website bezoekt. Maak daarom werk van je homepage.
Je homepage is een beknopt geheel, een verzamelpagina, over jouw bedrijf. Daar waar je op de rest van je website over vertelt, breng je hier samen. Het lijkt een inkoppertje, maar toch gaat het hier vaak mis. Homepages zijn vaak helemaal niet zo duidelijk. Het gaat erom dat jouw bezoeker zo enthousiast raakt, dat hij of zij al gauw ‘meer wil’.
Waarom is jouw homepage zo belangrijk?
Vraag je je af waarom het zo belangrijk is om je homepage zo aantrekkelijk mogelijk te maken? Dit komt omdat deze pagina in de meeste gevallen de eerste pagina is die je bezoeker bezoekt. Het is belangrijk dat je bezoeker vanuit hier ook…
- jouw aanbod bekijkt
- naar andere pagina´s binnen jouw website gaat
- jouw blogs leest
- zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief
- jouw weggever aanvraagt
- een e-mail stuurt
- een aanvraag doet
- jouw contactformulier instuurt
- jou belt
- jouw programma koopt
- jouw video bekijkt
- jou gaat volgen op social media (by the way, let’s connect on the Gram!)
- jouw site doorstuurt naar een vriend of vriendin
Kortom, jouw website verdient jouw aandacht!
Download mijn gratis ebook
In het kader van ‘Should I stay or should I go’ beveel ik je van harte een stay aan, want je kunt hier mijn e-book ’11 tips voor een pakkende homepage’ aanvragen. Ik hoop dat ik het belang ervan goed heb kunnen schetsen. Het updaten van je website komt in veel gevallen als een ‘sluitpost’. Dat komt wel een keer als je er tijd voor hebt. Maar ik hoef je vast niet te vertellen dat dat moment er niet van komt, er is immers altijd wat te doen. Daarom de bonustip en dat is ‘blok tijd in je agenda’. Maandagochtend 8.00 uur ga jij, met een stevige kop koffie naast je, aan de slag met het ebook en vervolgens met je site. Kijk maar eens wat voor een stappen je kunt zetten in alleen al één ochtendje. Een paar uur werk levert zoveel op voor je bedrijf. Zet ‘m op. You can do it.