‘Waar loop jij tegenaan met je website? Wat is je probleem? Waar zou je meer hulp bij wensen?’ Deze vragen stelde ik onlangs in de MPOP Team groep van Simone Levie waar ik regelmatig een expert call over webdesign geef.
Tijdens de coach calls dook ik altijd in de techniek
Iedere keer stort ik me op een nieuw onderwerp en duiken we in het dashboard van WordPress om aan de slag te gaan. Van de installatie van het Divi Thema tot het uploaden van plugins. Niet direct iets waar je iemand ‘s nachts voor kan wakker maken, I know. Maar wel belangrijk! Ook pakte ik de opmaak van pagina´s mee, het menu, blogtemplate, het werken met foto’s, etc.
Bij navraag bleek er behoefte te zijn aan tips buiten de techniek om
‘What’s next?’ bedacht ik me onlangs. En toen hoorde ik het ‘stemmetje van Simone’ waarin ze me, tijdens één van haar trainingen, zei dat je dit aan je klant moet vragen. Hoe logisch is het? Maar wat vergeten we dit vaak! En weet je wat? De reacties stroomden massaal binnen! Wat bleek? Er werd géén één technische vraag gesteld. De meesten wilden weten hoe ze een pakkende homepage konden maken.
Ook jij bent de expert, maar vraag het je klant
Ik ben ervan overtuigd dat jij, net als ik, goed weet wat er speelt. En dat je met je aanbod zeer close bent bij de behoefte van jouw klant. Maar wil je het echt weten? Wil je weten of het beter kan? Of je nog beter kunt aansluiten op hun behoeften en of je Level Up kan? Vraag het dan.
PS. Die call over een pakkende homepage is er gekomen. En ik heb er ook direct een ebook van gemaakt. Dit ebook is nu ook voor jou gratis beschikbaar.